Bem, eu estava passando pelo site http://www.emucr.com/ hoje quando me deparei com essa bela notícia.
O RPCS3 SNV R20 como está sendo chamado inicialmente, é o 1º passo real na emulação do PS3 e se encontra em fase de “disassember”, ou seja, em fase de elaboração do código base.
Já estão elaborando o código fonte em cima do GNU GPL v3 e liberando por open source, para que programadores interessados no projeto mundo a fora ajudem nessa longa e árdua tarefa.
Pelo jeito não há nenhuma previsão de quando teremos uma versão já rodando algo em fase beta, assim também como os requisitos para tal feito, acho que ainda levará alguns anos, e não serão poucos...
A emulador roda com vídeo em base Open Cl ou por software, e nem sonha ainda com plugin de áudio.
Eu testei o open source aqui, vejam uma screen:
Abaixo segue alguns detalhes técnicos do emulador:
rpcs3 SVN Changelog:
r1
Initial directory structure.
r2
- Created base for create ELF loader.
TODO:
1. Main frame
2. Log frame
3. Configure/delete unnecessary from wxWidgets
r4
- Created Main and Log frames
- Better project structure
r5
- Created simply emulating memory.
- Created memory viewer frame.
r6
rpcs3:
- Created disasm.
- Created self loader.
- Fixed RAM emulating.
- Created mthreading.
r7
rpcs3:
- Implemented interpreter mode.
- Implemented saving settings.
- Wrote SysCalls table.
- Wrote basic pad info.
- Implemented PSF loader.
DisAsm:
- Added more opcodes.
r8
Forgot this one...
r9
rpcs3:
- Created video out frame (SDL).
- Fixed ELF64 loader.
- Interpreted some main instructions.
DisAsm:
- Fixed dump mode.
r10
ElfLoader:
- More info about ELF64.
- Fixed ELF32 loader.
DisAsm:
- Fixed jumps.
r11
ElfLoader:
- Fixed SELF loader.
- Rewrote ELF32, ELF64 loaders.
r12
interpreter:
- emulated some G4 opcodes
- implemented flip video output window
DisAsm:
- more opcodes
r13
DisAsm:
- Fixed dumping mode
- Added G4 instructions (~90%) (thanks to BlackDaemon for helping)
r14
rpcs3:
- emulated some file system SysCalls
- rewrote MThread mode (now use pthread 2.8.0)
- rewrote memory manager
- rewrote save (ini) manager
- main and Log frames now save current position and size
- added more opcodes
- fixed crash if Log/DisAsm/Memory Viewer frame is closed
- implemented OGL video mode
DisAsm:
- implemented MT dumping
r15
rpcs3:
- fixed compilation bugs for debug mode
memory:
- fixed read/write 16/32/64/128
- implemented fast read/write
r16
interpreter:
- Emulated more instructions.
ElfLoader:
- Fixed SetPc value.
r17
WikiFAQ
r18
Deleted wiki page WikiFAQ through web user interface.
r19
DisAsm:
- Fixed dump code.
interpreter:
- Founded and emulated more instructions.
- Fixed sc value.
r20
rpcs3:
- implemented ELF compiler (Asm, only for test).
interpreter:
- Fixed ADDI opcode.
SysCalls:
- fixed FileSystem syscalls.
Quem estiver interessado no programa pode baixa-lo no seguinte link:
http://www.mediafire.com/?lcv5ab54v2rpnz3
O RPCS3 SNV R20 como está sendo chamado inicialmente, é o 1º passo real na emulação do PS3 e se encontra em fase de “disassember”, ou seja, em fase de elaboração do código base.
Já estão elaborando o código fonte em cima do GNU GPL v3 e liberando por open source, para que programadores interessados no projeto mundo a fora ajudem nessa longa e árdua tarefa.
Pelo jeito não há nenhuma previsão de quando teremos uma versão já rodando algo em fase beta, assim também como os requisitos para tal feito, acho que ainda levará alguns anos, e não serão poucos...
A emulador roda com vídeo em base Open Cl ou por software, e nem sonha ainda com plugin de áudio.
Eu testei o open source aqui, vejam uma screen:
Abaixo segue alguns detalhes técnicos do emulador:
rpcs3 SVN Changelog:
r1
Initial directory structure.
r2
- Created base for create ELF loader.
TODO:
1. Main frame
2. Log frame
3. Configure/delete unnecessary from wxWidgets
r4
- Created Main and Log frames
- Better project structure
r5
- Created simply emulating memory.
- Created memory viewer frame.
r6
rpcs3:
- Created disasm.
- Created self loader.
- Fixed RAM emulating.
- Created mthreading.
r7
rpcs3:
- Implemented interpreter mode.
- Implemented saving settings.
- Wrote SysCalls table.
- Wrote basic pad info.
- Implemented PSF loader.
DisAsm:
- Added more opcodes.
r8
Forgot this one...
r9
rpcs3:
- Created video out frame (SDL).
- Fixed ELF64 loader.
- Interpreted some main instructions.
DisAsm:
- Fixed dump mode.
r10
ElfLoader:
- More info about ELF64.
- Fixed ELF32 loader.
DisAsm:
- Fixed jumps.
r11
ElfLoader:
- Fixed SELF loader.
- Rewrote ELF32, ELF64 loaders.
r12
interpreter:
- emulated some G4 opcodes
- implemented flip video output window
DisAsm:
- more opcodes
r13
DisAsm:
- Fixed dumping mode
- Added G4 instructions (~90%) (thanks to BlackDaemon for helping)
r14
rpcs3:
- emulated some file system SysCalls
- rewrote MThread mode (now use pthread 2.8.0)
- rewrote memory manager
- rewrote save (ini) manager
- main and Log frames now save current position and size
- added more opcodes
- fixed crash if Log/DisAsm/Memory Viewer frame is closed
- implemented OGL video mode
DisAsm:
- implemented MT dumping
r15
rpcs3:
- fixed compilation bugs for debug mode
memory:
- fixed read/write 16/32/64/128
- implemented fast read/write
r16
interpreter:
- Emulated more instructions.
ElfLoader:
- Fixed SetPc value.
r17
WikiFAQ
r18
Deleted wiki page WikiFAQ through web user interface.
r19
DisAsm:
- Fixed dump code.
interpreter:
- Founded and emulated more instructions.
- Fixed sc value.
r20
rpcs3:
- implemented ELF compiler (Asm, only for test).
interpreter:
- Fixed ADDI opcode.
SysCalls:
- fixed FileSystem syscalls.
Quem estiver interessado no programa pode baixa-lo no seguinte link:
http://www.mediafire.com/?lcv5ab54v2rpnz3